Fox News ordered staff to cast doubt on climate science

Related posts

Sign up for updates

More than 580 union leaders, campaigners and organisers subscribe to my email newsletter.

One of the premier climate change policy blogs, Climate Progress, has gotten ahold of a leaked email from Fox News boss Bill Sammon, which appears to direct staff to report that climate science has been “called into question” by its critics.

Fox News - Sammon email
Screenshot via climateprogress

Climate Progress reports:

This morning, MediaMatters released the bombshell e-mail “sent by Fox News Washington managing editor Bill Sammon … less than 15 minutes after Fox correspondent Wendell Goler accurately reported on-air that the United Nations’ World Meteorological Organization announced that 2000-2009 was ‘on track to be the warmest [decade] on record.

Al Gore blogs, “Fox News has consistently delivered false and misleading information to its viewers about the climate crisis. The leaked emails now suggest that this bias comes directly from the executives responsible for their news coverage.”

More on the Media Matters investigation at Politico.

%d bloggers like this: